fredag 22. februar 2008

Wiki

Da har jeg gjennomgått Wiki. Gjort alle oppgavene. Det var greit å skrive om en bok, da jeg endelig forstod at det måtte gjøres inni ramma til høyre. Vanskeligere å skrive om filmen, men det gikk. Skrev innimellom htmlskrift så det så litt rart ut. Til slutt lagde jeg en ny side, det var ikke vanskelig, så den skal jeg kikke litt mer på ved en senere anledning. Jeg skrev om forfattere bosatt i Lier. Foreløpig en liten ufullstendig omtale, den kan absolutt utvides. Da vil den kunne fungere som et oppslagssted for f.eks. skoleelever som vil skrive om lokale forfattere.
Så nå at jeg ikke hadde fått til filmomtalen, det skal være mulig å "linke" til filmtittelen. Jeg fant ingen link i redigeringsbildet for filmomtalen. Fant ingen steder hvor jeg kunne legge inn "urlen".
26/2-08 Da klarte jeg å legge inn "url" og bilde fra filmen. Men måtte gjøre det fra en annen maskin enn min egen. På egen pc kommer jeg rett inn i html-redigering når jeg trykker på edit.
Det er jo feil. Forklaring ønskes. Kan jeg ha lagret på et vis at det er dit jeg skal når jeg redigerer? I tilfelle vil jeg ikke ha det slik.
Det ser ut til at jeg har klart å lage siden om Lierforfattere.
Problemet er tydligvis at jeg kommer rett inn i html-redigering.

Ingen kommentarer: